Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij inschrijven?

U kunt zich via deze website inschrijven door middel van het inschrijfformulier. U wordt dan op de wachtlijst geplaatst. De datum van de inschrijving bepaalt uw positie op de wachtlijst.


Wanneer is de oplevering?

Op woensdagmiddag 18 december 2019 om 14.00 uur hebben bewoners de sleutel hun appartement gehaald.

Ingangsdatum huur is vastgesteld op 1 januari 2020. Ingangsdatum huurovereenkomst is 18 december 2019. U hoeft tot 1 januari 2020 geen huur te betalen.

Verhuisplanning

Vanaf 18 december 2019 kunt u in de woning voor stoffering en het verder gereed maken van de woning. Voor de verhuizing wordt een planning gemaakt om o.a. het gebruik van de lift te spreiden. U geeft aan wanneer dit gereed kan zijn en wanneer u kunt verhuizen (doorgeven aan dhr. J.H. Bink). Verhuisdata worden ingepland in december, januari en februari.


Levering stadsverwarming en elektra

Op 18 december 2019 zijn bij de sleuteluitreiking alle meterstanden opgenomen. Amalia Staete heeft voor alle appartementen een energiecontract met Eneco afgesloten. U hoeft dus voorlopig niets te doen. Vanaf 18 december 2019 brengen wij de energiekosten bij u in rekening.

Mocht u een brief van netwerkbeheer Stedin hebben gehad dan kunt u deze brief negeren; dit is niet van toepassing voor bewoners van Amalia Staete.

In de loop van het jaar zal het bestuur nagaan hoe bewoners eventueel een eigen particulier energiecontract kunnen afsluiten.

Let op: U dient zelf bij uw huidige leveranciers van gas/elektra/water het contract op te zeggen.


Levering water

U dient een contract met Vitens af te sluiten voor de levering van water. Dit kan via de website van Vitens. U kunt dit doen nadat u verhuisd bent, eventueel met assistentie vanuit het bestuur; waterlevering wordt niet stopgezet.


Kan ik mijn telefoon nog gebruiken en mijn abonnement verhuizen?

Ja, dat kan. In de appartementen kan een vast abonnement en/of een mobiel abonnement voor telefonie genomen worden. Voorkeursleverancier is KPN.

KPN is degene die in Amalia Staete glasvezel levert.

De verhuizing kun je regelen door te bellen naar 0800-0402 en vragen naar de verhuisdesk.

Wij geven ook de huidige adressen/telefoonnummers door aan KPN. Als bewoners nu al klant zijn bij de KPN dan worden zij gebeld om te helpen en te begeleiden bij de verhuizing.

Zitten bewoners bij een andere provider dan moeten zij zelf contact opnemen met de provider. Mogelijk dat deze provider kan leveren in Amalia Staete maar het heeft de voorkeur om over te stappen naar de KPN.


Aanmelden bij huisarts, apotheek en tandarts.

Bij het tekenen van het huurcontract kon u zich inschrijven voor de huisarts, apotheek en tandarts. Als u dat heeft gedaan geven wij dat door aan de huisarts, apotheek en/of tandarts.

Indien u dit niet heeft gedaan dan kunt u zich voor de huisarts inschrijven via de website of aan de balie een papieren versie ophalen.

Julius Gezondheidscentrum
Dr. Hendriks
Eerste Oosterparklaan 78
3544 AK Utrecht

Telefoonnummer: 030- 670 21 30
Spoedlijn tijdens kantooruren: 030 – 670 21 33
Spoedlijn buiten kantooruren: 088 – 130 96 20

Het is belangrijk dat bewoners zich uitschrijven bij de huidige huisarts en het dossier laten overdragen aan Julius Gezondheidscentrum Parkwijk .

Bewoners van Amalia Staete krijgen Dr. Hendriks. Dr. Hendriks zal het komende jaar 2 dagen per week werkzaam zijn op de praktijk.


Inschrijven voor de tandarts kan via de website van Mondzorgcentrum Oosterparklaan.

https://www.mzcoosterparklaan.nl/inschrijven/


Inschrijven voor de apotheek kan via de website van Fleir https://www.fleir.nl/ . Kies voor Inschrijving/Wijziging.


Welke zorgorganisatie kunnen wij benaderen?

Thuiszorg, Hulp in het huishouden en Mantelzorg

In Amalia Staete wordt de thuiszorg verzorgd door Axion Continu. Aanmelden/inschrijven voor zorg kan direct bij het wijkteam.

Wijkteam: 06 – 23 28 11 54


Hulp in het huishouden

Op het moment dat u daadwerkelijk in Gemeente Utrecht bent ingeschreven kunt u (opnieuw) een aanvraag doen voor Hulp in het huishouden. De melding kan telefonisch of online gedaan worden. De aanvraag wordt geïndiceerd doormiddel van een huisbezoek van het Buurtteam. Helaas kan het zijn dat u een aantal maanden zal moeten wachten voordat zij aangemeld gaat worden bij een zorgaanbieder. Omdat de zorgaanbieders kampen met wachtlijsten is zodoende ook een lange wachtlijst ontstaan bij de gemeente. Op de site van de Gemeente Utrecht staat het allemaal vermeld en kunt u het rustig nalezen.

https://www.utrecht.nl/artikel/personeelstekort-bij-hulp-bij-het-huishouden

https://www.utrecht.nl/zorg-en-onderwijs/hulp-en-ondersteuning-wmo/hulp-bij/hulp-bij-huishouden


Voor Mantelzorg kunt u contact opnemen met Irma Donkersloot (MarthaZorg). Stuur een bericht of bel 06-33 32 19 51.

T: 06-33 32 19 51
E: info@marthazorg.nl


Komt er ook (zorg)alarmering in de woningen?

Persoonsalarmering wordt geregeld via AxionContinu. Aanvragen via de website van AxionContinu: https://www.axioncontinu.nl/formulieren/inschrijfformulier-professionele-personenalarmering.

Axion biedt verschillende abonnementen. Het systeem kan ook gebruikt worden voor mantelzorg (en het bellen van familieleden).


Komt er ook een douchewand?

Nee, om de appartementen geschikt te laten zijn voor hulpverlening tijdens het douchen en rolstoelgeschikt te houden kunnen en mogen er geen vaste douchewanden toegepast worden.

Het bestuur bespreekt nog de toepassing van vouwwanden.


Waar komt er zonwering?

Zonwering komt op de west- en zuidgevel volgens bijgevoegde tekeningen.


Waar kunnen wij ons afval kwijt?

Direct naast het gebouw zijn ondergrondse containers aanwezig (Eerste Westerparklaan). Per 1 januari 2020 zijn daar geen pasjes meer voor nodig.

Zie https://utrecht.nieuws.nl/stadsnieuws/72980/gemeente-schaft-pasjes-af-voor-ondergrondse-containers/


Wat kan ik kiezen m.b.t. de keuken?

Er zijn een aantal opties met betrekking tot kleur, blad en greepjes waaruit gekozen kan worden. De opties zijn vermeld in de gedetailleerde keukeninformatie (klik op een van de onderstaande links). Let op: geef uw keuze z.s.m. door aan dhr. Wim de Jong!

Keukeninformatie type 1 en 4 (55 en 60 m2)

Keukeninformatie type 2 (75 m2)

Keukeninformatie type 3 (85 m2)

Indien u geen keuze maakt krijgt u het volgende.

  • Romp: Wit structuur (WI 13)
  • Werkblad: Fino Antraciet (F7684 TC)
  • Werkbladhoogte: 90 cm
  • Handgreep: XGD014 Capri; Kleur RVS

Hoe worden de muren afgewerkt?

De muren worden behangklaar opgeleverd volgens bestek. Sausklaar maken is een behandeling extra.


Wat komt er in de badkamers (wand/vloertegels, beugels etc.)?

Witte wandtegels 20×25 cm horizontaal, grijze vloertegels 20×20 cm, zie foto met kit en voegwerk.

Wit sanitair, een spiegel en douchehoek, geen douchewanden en geen beugels.


Komt er glas in de voordeur (ivm lichtinval)?

Ja, alle voordeuren zijn voorzien van glasstrook.


Welke ondervloer is nodig?

De appartementen beschikken over een zogenaamde zwevende vloer. Ondervloeren zijn daarom niet noodzakelijk bij gebruik van vloerbedekking en vinyl. Harde, stenen, vloeren zijn niet toegestaan.


Wie kan mij adviseren over het interieur?

Inrichting en verlichting van de algemene ruimten (gangen, trappenhuis en de bijeenkomstruimte) wordt verzorgd door Binnenspecialist De Bruin – Zeist. Nel de Bruin  (Interieuradviseur) zal op de informatiebijkomst hierover een presentatie geven. Binnenspecialist De Bruin – Zeist verzorgt tevens de ondervloeren in de appartementen volgens de gestelde richtlijnen en indien gewenst ook uw vloer, behang en/of gordijnen. Indien u besluit om uw vloer, behang en/of gordijnen bij De Bruin te kopen, ontvangt Amalia Staete hiervoor een fee die aangewend zal worden door de vriendenstichting voor diverse algemene zaken!


Bij wie kan ik informatie krijgen over de verkoop van mijn huidige woning?

U kunt Van Ee Makelaars (mevr. Gerda Kemp) raadplegen over het proces van verkoop van uw koopwoning en over de overstap naar een huurappartement.